Mei 2024

Aangenaam: accountmanager Jerom Langeveld

Grote kans dat u hem al eens aan de telefoon gesproken heeft: Jerom Langeveld. We laten u graag kennis maken met Jerom. Over hoe hij bij Profity / BIM4Production® terecht is gekomen en wat hem in zijn werk drijft.

Grote kans dat u hem al eens aan de telefoon gesproken heeft: Jerom Langeveld. September 2023 jaar is hij bij Profity / BIM4Production® gestart bij de servicedesk. Door het beantwoorden van allerlei vragen raakte hij snel ingeburgerd in de verschillende onderdelen van diverse software en functies. Naast hem telefonisch spreken, gaat een ontmoeting ook zeker gebeuren. Door een uitbreiding van werkzaamheden is Jerom in april van dit jaar gestart als accountmanager. We laten u graag kennis maken met Jerom. Over hoe hij bij Profity / BIM4Production ® terecht is gekomen en wat hem in zijn werk drijft.

Een carrière switch

De roots van Jerom Langeveld (1999) liggen in een andere branche, namelijk de horeca. “De horeca heb ik altijd leuk gevonden. Met name het contact met mensen, de laagdrempeligheid en de hectiek van alledag. Tot aan mijn overstap naar Profity / BIM4Production® heb ik als Assistent Manager in één van de top vijf filialen van McDonalds in Nederland gewerkt. Het is een rijke leerschool geweest voor het omgaan met hoge werkdruk, klantcontact, regelgeving, bedrijfsvoering en omgaan met veranderingen.

Toch zag ik in deze sector op de langere termijn geen toekomst. Ik wilde heel graag de boeiende wereld van ICT in. Maar ja, vindt maar eens plek waar je de ruimte krijgt om te ontdekken en te leren. Via een vriend - nu collega van mij - kwam ik bij Profity / BIM4Production® terecht. Hier ging de deur open en kreeg ik een mooie kans die ik met beide handen heb aangegrepen”.

Een snelle leercurve

 

"In elk contact wil ik mij graag laagdrempelig en toegankelijk opstellen."

Jerom: “Natuurlijk was het in het begin spannend. Je stapt toch over naar een branche waar andere kennis noodzakelijk is. Toch viel alles eigenlijk snel op haar plaats. Mijn opgedane vaardigheden uit de horecatijd, kwamen bij de servicedesk direct van pas in het contact met klanten. Zo ook het werken onder druk, bijvoorbeeld bij een onverhoopte grote storing. Ik wil dan ‘buiten’ en ‘binnen’ in balans houden en fungeer dan als verbindingslijntje. In dat contact wil ik mij graag laagdrempelig en toegankelijk opstellen. En dat is tot op de dag van vandaag gelukt”. Lachend voegt hij eraan toe: “En ook met de kennis van onze producten en diensten zit het snor. De leercurve is steil geweest én nog steeds leer ik dagelijks bij. Oké, ik ben dan geen techneut – en dat word ik ook niet -, maar ik heb inmiddels wel de nodige vaktaal onder de knie”.

Persoonlijk contact en resultaat gedreven; dát geeft energie

“Het leuke in mijn functie is en blijft het klantcontact. Met hen in gesprek gaan en kijken waar afspraken beter kunnen. Of samen op onderzoek uitgaan waar nieuwe functionaliteiten van onze software waarde gaan toevoegen in de productieprocessen. Het meedenken in de productie roadmap van onze klanten en daaruit de behoeftevragen weten te vertalen naar onze organisatie… daar krijg ik energie van.”

“Ik ben erg service gericht. Ook dát komt vast vanuit mijn horecatijd. Het belang van de klant staat bij mij hoog. En van daaruit handel en schakel ik graag doelgericht en snel tussen de klant en onze organisatie. Het is een kracht, en daarmee ook een valkuil wanneer ik wil doorpakken. Dat kan zowel richting de klant als bij ons intern zijn; ‘niet lullen, maar poetsen!’ Afijn, zolang we dit van elkaar weten en in gesprek blijven, valt hiermee te leven. Een beetje competitieve druk brengt namelijk ook resultaat. Er moet een gezonde balans zijn. Een andere belangrijke eigenschap van mij? Ik ben een man van mijn woord. Ik zeg wat ik doe, en doe wat ik zeg”.

Een nieuwe rol als accountmanager

Zoals gezegd is Jerom vanaf april jongsleden actief als accountmanager. Samen met zijn collega Tom ten Koppel geeft hij vorm en inhoud aan deze betrekkelijk nieuwe rol. Jerom: “Accountmanagement is altijd onderdeel geweest van Customer Succes. Eerder zijn er hieromtrent andere keuzes gemaakt. Maar dat was toen, nu is nu: ik kijk uit naar de bezoeken bij, en gesprekken met onze klanten.”

“De komende tijd ga ik klanten actief benaderen voor een kennismakingsgesprek. Wat mij betreft mag alles op tafel komen; dat wat goed gaat én wat beter mag. Ik wil vanuit een basis van vertrouwen – één van onze kernwaarden – graag bijdragen om de toegevoegde waarde van het gebruik van onze software zo optimaal mogelijk te maken.”

Afspraak maken?

Wilt u eerder een afspraak met Jerom Langeveld? 
U kunt hem bellen via tel: 0613 879 080 of mailen op jlangeveld@profity.nl.

Get the flow

BIM4Production®: Verzekerd van optimale flow.

Adres
Plaagslagen 5
7463 PJ Rijssen
Algemeen
KvK: 08114303
BTW: NL811764916B01
Social